„Ve 20. století vybudovaná železniční trať č. 131 má velký význam nejen pro osobní, ale především pro nákladní dopravu. Spojuje důležitou průmyslovou oblast Horní Slezsko s přístavy Gdaňsk a Gdyně u Baltského moře. Jsme hrdí na to, že jsme získali zakázku na tento ‚Design & Build‘ projekt, a že budeme moci realizovat naši dosud největší zakázku v oblasti železničních staveb v Polsku“, uvedl Karl-Heinz Strauss, generální ředitel společnosti PORR.
Na téměř 71 km dlouhém úseku mezi obcemi Kalina a Rusiec Lodžski bude renovováno celkem 135 km kolejí a 148 výhybek, kompletní řídicí systém a zabezpečovací technika, trakční vedení a rovněž bude modernizováno 17 železničních přejezdů. Všechny zastávky budou vybaveny novými nástupišti, uzpůsobenými pro užívání osobami se sníženou schopností pohybu a orientace. Práce na traťovém úseku (Úsek C) zahrnují rovněž obnovu, resp. rekonstrukci 71 inženýrských staveb, mezi nimi i větší železniční mosty, jako např. skoro 100 m dlouhý úsek nad řekou Wartou.
Projektové práce na modernizaci budou zahájeny ihned po podpisu smlouvy, během 90 dnů musí být zpracovány plány a nejpozději do 13 měsíců je třeba získat všechna potřebná stavební povolení. Po důkladné analýze a optimalizaci stavebních postupů předpokládá PORR, že na dokončení díla a všech smluvních závazků bude potřebovat 44 měsíců, dílo by tedy mělo být dokončeno v květnu 2023.
Od zahájení činnosti společnosti PORR v polském stavebnictví v roce 2011 je tento projekt již 35. zakázkou, realizovanou pro společnost PKP PLK S.A.
Všechna fakta a čísla ve zkratce
Název projektu: | Projekt a realizace stavebních prací na železniční trati č. 131, úsek C Kalina – Rusiec Lodžski |
---|---|
Objem prací: | Design & Build (Projekt + výstavba) |
Objednatel: | PKP PLK S.A. |
Cena zakázky: | cca. 290 mil. EUR (1 238 mil. PLN) |
Termín dokončení: | květen 2023 |