CEO PORR Karl-Heinz Strauss řekl: “Nový úsek Pražského okruhu v délce 12,6 km je jedním z největších silničních stavebních projektů, které se v současné době v České republice realizují. Okruh jako celek má pro ekonomiku regionu obrovský význam. Jsme rádi, že zde můžeme přispět svými rozsáhlými zkušenostmi v oblasti výstavby mezinárodních dálnic.“
Po dokončení Pražský okruh jako šestipruhová dálnice výrazně zlepší plynulost dopravy ve městě. Trasa dlouhá 83 km nejen propojí devět dálnic, které vedou z hlavního města do sousedních regionů a zemí, ale také pomůže odvést značnou část tranzitní a příměstské dopravy.
19 mostů a dva tunely
Šestipruhový obchvat v úseku mezi Běchovicemi a dálnicí D1 postaví konsorcium během čtyř let. To pomůže odlehčit dopravě zejména na východě Prahy. Podle prognóz bude tuto trasu do roku 2030 denně využívat 70 až 80 tisíc vozidel, která by jinak blokovala dopravní tepny města.
Kromě dvou hloubených tunelů se počítá také se 19 mosty o celkové délce téměř 2 km. To bude vzhledem k městské poloze vyžadovat mimořádné logistické úsilí: Jen vytěžená zemina bude činit přibližně 4 mil. m3. Vzhledem k tomu, že část trasy vede v blízkosti obytných oblastí, budou pro rozvoz a odvoz zvoleny také alternativní trasy, aby byl dopad na obyvatelstvo co nejmenší. Za tímto účelem byla také naplánována rozsáhlá protihluková opatření, jako jsou náspy, zelené pásy a 4 km protihlukových stěn.
Fakta a čísla v kostce:
Typ projektu: | Stavba silnic |
Rozsah služeb: | 12.6 km šestipruhové dálnice vč. 19 mostů, dvou tulenů, 4 momoúrovňových křižovatek, 2 lávek pro pěší a cyklisty a 4 km protihlukových stěn |
Klient: | ŘSD |
Zhotovitel: | Konsorcium EUROVIA CZ, Stavby mostu a.s., PORR a.s. and PORR Bau GmbH |
Doba trvání projektu: | 48 měsíců |
Objem objednávky: | EUR 385 mil. (CZK 9,776 mld.) - konsorcium |