Stavba, jejímž investorem je Pardubický kraj, je obchvatem Dašic a následně se napojí na budovaný úsek dálnice D35 z Časů do Ostrova. „Uvědomujeme si, že převážně místní obyvatelé na stavbu čekali dlouhé roky. Jsme rádi, že po letech práce na straně Dašic i samotného kraje teď konečně přijdou na řadu naše stroje a dlouholeté zkušenosti,“ uvedl Adam Přibyl za společnost PORR a.s.
Samotný úsek silnice je velice zajímavý i z technického hlediska. „Ačkoliv se jedná jen o tříkilometrový úsek, tak i pro nás jako stavbaře se jedná o velmi zajímavou stavbu s celou řadou prvků. Jedním z nich je most přes řeku Loučnou, ale také tři okružní křižovatky či podchod pro pěší. Společně s kolegy uděláme maximum proto, abychom nejen občanům Dašic, ale i řidičům co nejdříve usnadnili život a obchvat města, kterým dnes projede přibližně 3 500 aut denně, vybudovali kvalitně a včas,“ říká Richard Rakouš za společnost Metrostav Infrastructure.
„Jsem velice rád, že se nám povedlo s partnery ve sdružení uspět při výběrovém řízení o tuto významnou zakázku. Tato stavba bude největší investicí Pardubického kraje do silničního hospodářství minimálně za období poslední dekády. O to více mě těší, že můžeme čelit výzvě takto náročné stavby. Pevně věřím, že vše půjde dle plánu, a že se nám podaří vzhledem ke složitým podmínkám při zakládání umělých staveb splnit časovou náročnost stavby,“ uvedl Petr Janeček za představenstvo společnosti Chládek & Tintěra Pardubice.
Plánovaná trasa přeložky silnice II/322 začne před křižovatkou se silnicí II/340 a jižním směrem obejde město Dašice. Křížit se bude se silnicí II/340, silnicí II/32246 a řekou Loučná. Úsek pak bude končit v místě navrhované okružní křižovatky, kde na napojí na původní silnici II/322.